Federația Operatorilor Români de Transport (FORT) 2 1
Înapoi la lista subiecte
Mesaj catre soferii de autovehicule transport marfa pana la 3,5 tone MTMA
Siegfried Mayer (Federatia Operatorilor Romani de Transport (FORT)) la 04.07.2016 20:11:21
Stimati colegi soferi pe autovehicule transport marfa pana la 3,5 tone MTMA !
Ca sa nu ne rapim timpul unii altora cu presupuneri despre pozitia fiecaruia din aceasta postare, va marturisesc faptul ca sunt antreprenor privat (patron de firma) inca din anul 1990 ... Fara menajamente consider ca situatia actuala dintre patroni si angajatii lor este una ca o lupta a "surzilor cu mutii "... arbitrata de "orbi" (autoritati) ... Rezolvarea unor situatii critice dintre cele doua parti PARTENERE (soferii si patronii lor) nu poate veni doar pe urma DIALOGULUI PERTINENT si ECHILIBRAT dintre soferi si patronii lor. Bineinteles, este o incercare "moarta din fasa", deoarece niciun patron "intreg la cap" nu ar initia o astfel de intrevedere si discutii depre PRINCIPIILE care ghideaza acest sector de transport marfa pana la 3,5 tone MTMA ! Cu toate astea, datorita muncii unor patroni care "vad mai departe de lungul nasului", s-ar putea sa existe o sansa si pentru soferii acestui sector ... daca isi pot defini reprezentantii legitimi ai intereselor comune ... In consecinta, aceasta postare sa o considerati ca o oportunitate unica, o incercare a NORMALITATII, un exercitiu de democratie , initiata pur si simplu din dorinta de a da glas si nevoilor, necesitatilor , aspiratiilor, asteptarilor si propunerilor soferilor de transporturi express de marfa, atunci cand vorbim de o dezvoltare a acestui sector. Vi se ofera o sansa de a va expune viziunea conlucrarii cu patronii Dumneavoastra, in asa fel incat rolul si rostul fiecaruia sa fie corect definit si respectat, precum si de a initia un fel de "cod al bunelor practici" in relatia de zi cu zi in activitatea comuna.
In ultimul timp sunt martorul unor polemici neprincipiale, care pun fata in fata soferii de pe autovehiculele nesupuse Reg.CE 561/2006 si angajatorii acestora. Este o situatie nefericita, deoarece acest segment de activitate este unul care are potential de dezvoltare in viitor ... daca cele doua "tabere" isi definesc principiile ECHILIBRATE si gasesc o cale EFICIENTA de comunicare ! In estenta, cred ca suntem cu totii de acord, nu se va putea realiza o colaborare si o dezvoltare comuna daca angajatii si angajatorii nu vor gasi caile firesti de a comunica si de a defini principiile CORECTE de conlucrare. Din acesta cauza, personal fiind angajator al unor colegi care sunt conducatori auto pe autoutilitate de 3,5 tone MTMA, consider ca a venit timpul de a face un pas inainte ... unii spre altii ...
Propun atentiei Dumneavoastra un eveniment (unde prin calitatea mea de lider patronal si Secretar General Adjunct al Federatiei Operatorilor Romani de Transport - FORT , am o influenta de a "misca lucrurile in bine"), unde segmentul de transport express de marfuri poate sa-si defineasca prioritatile, nevoile, aspiratiile si poate sa gaseasca solutii la problemele care stau in calea acestui segment de activitate. Acest lucru nu este posibil daca cele doua parti (soferi si patroni) nu pot sta la aceeasi masa, nu pot "sa se priveasca in ochi", nu pot sa-si spuna unii altora toate problemele care le ingreuneaza existenta ! Nu este deloc principial ca problemele soferilor sa fie transate prin parcari sau pe la "colt de strada", nu este reprezentativ si corect sa lansam sloganuri ieftine despre soferi (fura motorina, folosesc bonuri false ptr. a justifica plati fictive, se plang nejustificat pentru conditii improprii de munca, etc.,) sau despre patroni ca privesc soferii ca pe "negrii pe plantatie", etc... ! Cred cu tarie ca patron, ca a venit timpul sa facem un pas inainte si sa cautam acele detalii care ne unesc si nu pe cele care ne despart pe unii de altii ! Propun acum un proiect de colaborare, prin care (si daca in acest moment inca nu aveti reprezentanti legitimi) soferii de autoutilitare pana la 3,5 tone ar putea sa-si spuna cuvantul intr-un cadru CORECT si REPREZENTATIV, ar putea sa contribuie CONSTRUCTIV la instaurarea unui climat de NORMALITATE intre patroni si soferi, intre angajator si angajat, intre cele doua parti indispensabile ale ecuatiei de transport de marfa sub 3,5 tone MTMA !
Personal am propus organizatorului "ConferinE›ei anuale a transportatorilor expres de mÄfrfuri din RomAcnia 22 - 24 septembrie 2016 ", D-lui Zsolt Gogucz, un reprezentant proeminent al sectorului de transport expres de marfa sa permita accesul si participarea unor reprezentanti legitimi ai acestui segment si din partea soferilor ...

Iata link-ul evenimentului :

http://www.conferintaexpress.ro/

Si pagina de Facebook :

https://www.facebook.com/Conferinta.Transportatorilor.Expres.De.Marfuri/?fref=ts

Am expus parerea mea, conform careia nu se pot lua masuri si nu se pot formula cerinte pertinente fata de soferii nostri ... fara ca ei sa nu poata sa-si expuna parerile pertinente, lipsite de prejudecati si demagogie ! Cred cu tarie ca in randul soferilor nostri exista capacitatea de a se "organiza principial", de a gasi reprezentanti legitimi care sa le reprezinte interesele intr-un mod corect si echilibrat fata de patronii de firma de autovehicule sub 3,5 tone MTMA.
Lansez public indemnul ca pe acest topic sa va organizati, stimati conducatori auto ai acestui tip de transport si sa va desemnati doi reprezentanti care sa va reprezinte interesele la aceasta conferinta. Voi lansa acest indemn pe toate topicurile specifice ale segmentului de transport marfa cu autovehicule pana la 3,5 tone MTMA, in consecinta sper la o coagulare a reprezentarii intereselor Dumneavoastra intr-un mod cat mai transparent, credibil si eficient. Ma astept la o dezbatere pe aceasta tema in randurile Dumneavoastra si la desemnarea cat mai credibila si eficienta a celor care pot sa va reprezinte interesele intr-un mod cat mai pertinent si profesionist. Cheltuielile de cazare, masa si transport al acestor doi reprezentanti vor fi suportate de organizatorii conferintei si se vor crea conditiile ca acesti reprezentanti ai Dumneavoastra sa poata comunica eficient si sa-si expuna problemele inclusiv la nivel de reviste de specialitate (Ziua Cargo, Tranzit Magazin, Cargo&Bus, etc.), existand premizele unei pozitii receptive si din partea patronatelor specifice din transporturi.
Asteptam cu deosebit interes dezbaterile pe aceasta tema, totodata va pun la dispozitie si adresa mea de mail :
mayer@fort-romania.ro
unde puteti sa va expuneti parerea si/sau sa reactionati la aceasta initiativa.
In consecinta ... nu dorim NIMIC de la Dumneavoastra, dorim sa va OFERIM o sansa de a fi "vizibili" ... Va rog sa considerati aceasta postare ca o mana intinsa de patroni ... soferilor proprii ...

Cu stima,
Siegfried Mayer
Secretar General Adjunct
Federatia Operatorilor Romani de Transport (FORT)
web : www.fort-romania.ro
facebook : https://www.facebook.com/FORT.ROMANIA?fref=ts
mobil : 0722.277758
e-mail: mayer@fort-romania.ro
Înapoi la lista subiecte